fbpx
+45 9393 8181 info@firmavikar.dk Mandag - Fredag 08.00 - 16.00. Lørdag 09.00 - 14.00.

Vores vikarer – er vores ambassadører

Som vikar i FirmaVikar er du også vores ambassadør ude i virksomhederne. Vi følger løbende op med dig, om vikariatet går godt, ligesom du altid er velkommen til at kontakte din konsulent i FirmaVikar. Det er vigtigt for os, at du trives i dine vikariater.

Som vikar har du nem og hurtig adgang til alt via din smartphone gennem FirmaVikar appen. Du skal være registreret som vikar hos FirmaVikar før du kan bruge app’en.

Hvad kan man med FirmaVikar Appen?

Appen er  til vikarer, hvor man får adgang til en række smarte funktioner, der alle er bygget til at gøre det let at være vikar. Blandt de mest essentielle kan nævnes:

  • Tilbud om vikariater
  • Se detaljer om dine vikariater
  • Direkte beskeder fra Kontoret
  • Underskrift af dokumenter
  • Se din arbejdskalender
  • Registrere din arbejdstid
  • Fortæl os hvornår du ønsker at arbejde
  • Se dine lønsedler

Download:

Download appen i Google Play

Download appen i App Store

Du skal altid følge rygereglerne hos den virksomhed du er udsendt til. For chaufførvikarer gælder at vi aldrig ryger i kundernes biler.

Du skal selv betale for din transport til og fra arbejde medmindre andet er aftalt.

Har du mere end 12 kilometer til dit arbejde, så kan du få kørselsfradrag som du skal selv indtaste på skat.dk

Det er oftest i orden at holde en fridag, mens man er i et vikariat. Det er dog vigtigt, at du spørger om lov hos din kontaktperson i virksomheden og derudover husker at meddele FirmaVikar, at du holder fri. Hvis du allerede før vikariatet starter ved, at du får brug for at holde fri, er det vigtigt, at du meddeler dette til FirmaVikar, så dette kan aftales med virksomheden.

Hvis du bliver syg er det vigtigt, at du underretter FirmaVikar hurtigst muligt, dog senest en time før planlagt mødetid på tlf. 93938181 / info@firmavikar.dk

Du skal ringe til os hver dag i sygdomsperioden, og fortælle hvordan det går, så vi kan give virksomheden besked eller finde en erstatning ved længerevarende sygdom. Husk at raskmelde dig igen hos FirmaVikar  den første dag, du vender tilbage på arbejde.

De nuværende skatteregler betyder, at vi automatisk kan hente dine skatteoplysninger elektronisk fra Skat. Det er dog vigtigt, at du husker at notere dit bank registrerings- og kontonummer samt oplysninger om, hvilket skattekort vi skal bruge, hoved-, bi- eller frikort.

 Husk også, at hvis du i løbet af året ændrer din skattekorttype f. eks. fra hovedkort til bikort, så skal dette skriftligt oplyses til os, så vi kan hente de korrekte skatteoplysninger hos Skat.

Skifter du bankkonto i løbet af din ansættelsestid skal dette ske skriftligt pr. brev (må ikke ske via e-mail), da underskriftens ægthed skal kunne kontrolleres.

Lønudbetaling vil ske den sidste hverdag i måneden på den bankkonto, du har oplyst ved ansættelsen. Du vil modtage en lønseddel pr. mail ved hver lønudbetaling.

Vores netværk og mange forskellige kunder gør, at vi kan tilbyde dig vikariater inden for flere forskellige områder. Vores konsulenter er veluddannede og har altid grundigt kendskab til netop det område, du skal arbejde inden for.

At arbejde som vikar, kan være en god mulighed for at komme ud og se forskellige arbejdspladser og ”få foden indenfor” et sted, du længe har drømt om. Vikararbejde betyder frihed til at vælge hvor, hvornår og hvor meget, du ønsker at arbejde. Mange virksomheder bruger vikarer i perioder med ekstra travlhed, men der er også mulighed for, at de vælger at fastansætte dig. Vores erfaring er, at mange virksomheder vælger at fastansætte deres vikar, fordi de ved, at du er den rette til jobbet.

Vikararbejde kan være en god løsning, hvis du står mellem to faste jobs, mens andre arbejder som vikar, fordi de kan lide fleksibiliteten og friheden ved vikarjob.

For os hos FirmaVikar er det vigtigt, at du føler dig tryg og velkommen, når du arbejder for os. Vi lægger vægt på at være en god arbejdsgiver, og vi tager os altid tid til at tale med dig, hvis du har spørgsmål om ansættelsesforhold eller andet.

At være vikar betyder, at du arbejder på specielle vilkår og, at du kan forvente følgende:

  • Du får løn ind på din lønkonto hver 30 dag.
  • løn periode er fra den 20 til 20 i den følgende måned.
  • Dispositionsdato/udbetalingsdato er den sidste hverdag i måneden.
  • Du får løn i henhold til de aftaler, der er i ansættelsesforholdet.

Vi vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig til gode og spændende jobs i virksomheder, hvor du vil trives og har mulighed for at udvikle dig. En forudsætning for dette er, at vi lærer dig godt at kende, så vi kan matche dig med den helt rigtige virksomhed.

Dette betyder også, at du vil have kontakt med en fast personalekonsulent. På den måde kan vi sikre, at vi tilbyder dig et job, som passer både til dine kvalifikationer og din personlighed. Når du er i job for os, følger vi løbende op på, hvordan du har det. Vi kontakter dig, når vikariatet er ved at udløbe, så vi kan hjælpe dig videre til det næste job.

Det er vigtigt, at du repræsenterer FirmaVikar så godt som muligt i alle situationer. Vores omdømme bygger nemlig i høj grad på den indsats, som du yder. Når vores kunder oplever, at vikarer udsendt af os er dygtige og motiverede, får vi flere og flere opgaver og kunder. På den måde er vi i stand til at udvide vores område – og tilbyde dig endnu flere spændende arbejdsopgaver.

Når du er i kontakt med kunderne, er du ambassadør for os. Du er vores ansigt over for kunden, og det er derfor afgørende, at du altid agerer professionelt og høfligt. Vær diskret, når du ser eller høre fortrolige oplysninger hos kunderne. Den slags oplysninger skal selvfølgelig forblive fortrolige, og du må under ingen omstændigheder diskutere dem med udenforstående.

Diskutér aldrig løn eller andre øvrige betingelser med kunden eller andre vikarer i virksomheden. Vi forventer med andre ord, at du i dit vikariat optræder med samme seriøsitet, respekt og omtanke, som du ville gøre i ethvert andet job.

Her er et par tips til, hvordan du får en god start – allerede første dag i dit vikariat.

  • Undersøg transportmulighederne på forhånd.
  • Kom gerne lidt før aftalt mødetid, så er du helt sikker på at møde til tiden, det giver et godt indtryk fra starten.
  • Husk at præsentere dig over for dine nye kolleger.
  • Vis initiativ og spørg. Det er ingen skam at stille spørgsmål.
  • Vær imødekommende og fleksibel i relation til dine nye arbejdsopgaver. På den måde vil du komme hurtigere ind i jobbet og, alle vil få et større udbytte af din arbejdsindsats.
  • Følg de retningslinjer, der er i virksomheden, da nogle af dem også dækker over sikkerhedsbestemmelser og bestemte procedurer, der kan være vigtige.

Der kan også være virksomheder, hvor du skal være opmærksom på påklædning / dresscode. Dette vil vi informere dig om inden du møder.

Hold os informeret. God kommunikation mellem dig og din personalekonsulent er en forudsætning for et godt samarbejde. Husk derfor at kontakte os, såfremt:

  • Vikariatets varighed ændres
  • Kunden ønsker dig tilbage ved en anden lejlighed
  • Du bliver tilbudt fastansættelse
  • Arbejdet ikke svarer til, hvad du er blevet oplyst
  • Der sker ændringer i din jobsituation generelt
  • Der sker ændringer i dine personlige data f.eks. navn, adresse, mobilnr. eller lignende.
  • Du ønsker at anbefale venner eller bekendte som vikar

Husk, at du altid er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har brug for råd og vejledning.

Før du starter i et vikariat gennem FirmaVikar, skal du udfylde en standard ansættelseskontrakt. Ansættelseskontrakten beskriver de gældende ansættelsesvilkår for vikariater. Husk at gemme kontrakten, da nogle A-kasser ønsker en kopi i forbindelse med udbetaling af dagpenge.

Som udgangspunkt har alle vikarer et opsigelsesvarsel fra dag til dag, der kan dog være undtagelser, hvis du arbejder under overenskomst, eller hvis der er indgået specialaftale med det firma, du er vikar hos. Dette vil dog altid ske skriftligt.

  Har du brug for hjælp?
close slider

    Har du brug for hjælp til vikar? kontakt os!